04-04-14 - Brussel - Las Vegas



We vliegen met United van Brussel, via Montréal en Chicago naar Las Vegas.

04/04/14 10:40 - 12:15 Brussel (BRU) - Montreal (YUL)         AC8329    A330-300
--> Flying time : 7u35
04/04/14 14:42 - 16:10 Montreal (YUL) - Chicago (ORD)       UA4256    Embraer RJ135
--> Flying time : 2u28
04/04/14 17:55 - 19:53 Chicago (ORD) - Las Vegas (LAS)      UA0795    A319
--> Flying time : 3u58

De eerste vlucht wordt verzorgd door Air Canada en dat is meestal met één van hun Airbussen A330-300, zowat onze favoriet voor lange-afstandsvluchten : bijzonder veel  beenruimte, fris interieur, USB-opladers bij elke stoel en een heel goed entertainmentsystem.  Van dat laatste maken we wel heel wat minder gebruik dan vroeger vermits we op de iPad de films zetten die we van plan zijn te bekijken.



Bij het inchecken in Zaventem kregen we ook de kans om een latere vlucht te nemen tegen 300€ vergoeding voor aankomst later vandaag, of 600€ aankomst morgen. Maar met nog 2 aansluitingsvluchten voor de boeg hebben we toch maar voor het zekere gekozen en zijn er niet op ingegaan.

De vlucht vertrekt precies op tijd richting Montréal en na wat eten, film kijken en een kort dutje beginnen we al aan de landing.  Het verwondert ons dat er nog gigantisch veel sneeuw ligt en dat bepaalde rivieren zelfs  nog dichtgevroren zijn.






In Montréal is het, naar "goede" gewoonte, weer een echte Canadese soep : niemand die wist of de bagage opnieuw moest ingecheckt worden (zoals altijd het geval is in Toronto), op het vliegtuig enkel het in te vullen document voor de VS gekregen terwijl iedereen nu ineens ook door de Canadese douane moest en dus ook nog het Canadese papier moest invullen. Bij US Immigrations slechts 2 (!) loketten bemand terwijl er ellenlange rijen stonden...pfff...eigenlijk altijd hetzelfde én moeilijk te begrijpen dat men er hier in 2014 nog altijd zo'n zootje van maakt als men in Canada landt en verder vliegt naar de VS.
Na wat vertraging vertrekken we richting Chicago met een Embraer 135, een klein, "gezellig" toestel van 1 stoel, gang en 2 stoelen.
De vertraging wordt voor een groot stuk ingehaald tijdens de vlucht en we landen veilig en wel in Chicago O' Hare.



Hier blijkt ook de vlucht naar Las Vegas serieus overboekt en men begint met het "terug kopen" van stoelen aan 300$.  Blijkbaar gaan er daar te weinig mensen op in en men drijft stelselmatig de compensatie op tot 700$.  Als we al in het vliegtuig zitten blijkt er nog 1 overboeking te zijn en men komt zelfs aan boord om verder te bieden.  Tenslotte stapt er nog 1 passagier terug af, een compensatie van liefst 1000$ rijker + hotelovernachting in Chicago + vlucht 's anderendaags.
Mocht zich dat op de terugreis voordoen dan zouden we niet lang twijfelen...

We komen tenslotte, perfect op tijd, om 19u55 aan in Las Vegas.


In tegenstelling tot in december krijgen we de bagage nu wél direct.
We halen de auto op bij Alamo.  Het wordt opnieuw een Chevrolet Equinox.  We hebben nog getwijfeld tussen een luxueuzere Ford Edge, maar die was slechts 2WD en in het Zuidwesten zou ons dat wel eens zuur kunnen opbreken...

Om 22u30 liggen we in bed, we zijn precies 25u wakker/op de been geweest...

Overnachting in La Quinta Inn & Suites Las Vegas Airport South
Aantal km gereden : 10

Geen opmerkingen: